МАНЯК

ВСЕКИ ИМА СВОЯТА МАНИЯ НЕКА Я НАМЕРИ ТУК
 
ИндексИндекс  PortalPortal  CalendarCalendar  Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори  ТърсенеТърсене  ПотребителиПотребители  Потребителски групиПотребителски групи  Регистрирайте сеРегистрирайте се  ВходВход  
Вход
Потребител:
Парола:
Искам да влизам автоматично с всяко посещение: 
:: Забравих си паролата!
Маняк
My status
КЪМ САЙТА
НАЧАЛО САЙТ ВАШАТА ГАЛЕРИЯ МАНЯК МАРКЕТ
Latest topics
» ЧРД, manqk
Чет Апр 30, 2015 4:59 am by silvia-73

» Наши приятели -рожденици
Чет Апр 30, 2015 4:54 am by silvia-73

» честита Коледа!
Вто Дек 24, 2013 6:03 pm by Бимба

» Покажете декстопа си !
Нед Апр 08, 2012 11:40 pm by Manqk

» Два скайпа на един компютър при Skype 4.0
Нед Окт 02, 2011 1:49 am by Manqk

» Ч.Р.Д. Куме
Сря Сеп 28, 2011 2:15 pm by silvia-73

» Време за поезия
Съб Сеп 24, 2011 5:45 pm by rosi

» Игра на футболни отбори
Пон Авг 22, 2011 5:13 am by chelseafen96

» Да се запознаем!
Сря Авг 17, 2011 1:17 am by Manqk

» Настроение в музика
Вто Юни 28, 2011 2:36 pm by Kerry

» Смях в обектива
Пон Юни 13, 2011 8:03 pm by принцес

» Поезия в музика и картина
Пон Юни 13, 2011 7:55 pm by принцес

» Обяснително съобщение
Съб Юни 04, 2011 1:22 am by pepiipep

» Ех море... ами бански?????
Чет Май 26, 2011 2:14 am by foxyy

» Къде да почивам?
Пон Апр 18, 2011 12:52 am by ninaa_84

» Итернет браузари
Чет Мар 31, 2011 1:00 am by Manqk

» Лайв изпълнения !
Съб Мар 12, 2011 4:30 am by Kerry

» Честита Баба Марта!
Вто Мар 01, 2011 9:47 am by Kerry

» Излезе Windows 7 Service Pack 1
Пон Фев 28, 2011 3:23 pm by Manqk

» Празниците в България!
Съб Фев 19, 2011 6:23 pm by wekowna

» България не се продава, България - това е слава!
Съб Фев 19, 2011 1:10 pm by Manqk

» Момчета с/у момичета
Пет Фев 18, 2011 3:22 am by Kerry

» Пеперудена пролет
Пет Фев 18, 2011 3:21 am by Kerry

» Музикални поздрави:)))
Чет Фев 17, 2011 7:00 pm by Kerry

» Четири трика, за да е още по-луда по вас
Нед Фев 13, 2011 8:59 pm by принцес

» Покажете животинчето си:)
Чет Фев 10, 2011 8:46 pm by Kerry

» Проверено и препоръчано
Вто Фев 08, 2011 3:59 pm by rosi

» Честит Рожден Ден Злате !
Чет Яну 27, 2011 9:45 pm by Kerry

» Един бърз поглед на новините днес
Сря Яну 12, 2011 4:03 pm by Manqk

» Истина ли е...?
Съб Яну 08, 2011 8:27 pm by rosi

Portal.manqk
Photobucket
Tърсите програма
Manqksoft
Google
ГЛАСУВАЙ ЗА НАС
picbg
МАНЯК ЧАТ
picbg
бг фонетика за вашия компютър
picbg
времето
picbg
Social bookmarking
Social bookmarking digg  Social bookmarking delicious  Social bookmarking reddit  Social bookmarking stumbleupon  Social bookmarking slashdot  Social bookmarking yahoo  Social bookmarking google  Social bookmarking blogmarks  Social bookmarking live      

Bookmark and share the address of МАНЯК on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of МАНЯК on your social bookmarking website
Търсене
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
IP
free counter
free counter

Share | 
 

 Хлябът наш насъщен...

Предишната тема Следващата тема Go down 
АвторСъобщение
Ники
Admin
avatar

Брой мнения : 1483
Join date : 10.07.2009

ПисанеЗаглавие: Хлябът наш насъщен...   Сря Юли 22, 2009 2:06 am

ХЛЯБЪТ НАШ НАСЪЩЕН - ПОЛЕЗЕН ЛИ Е, БЕЗВРЕДЕН ЛИ Е?



“Без хляб не мога!” - Така ще каже почти всеки втори българин. “Какво лошо има в хляба?” - Така ще каже ако не всеки, то почти всеки от нас. Но всъщност хлябът на здравия величествен българин от едно време съвсем не е същият в сегашни дни.
Хлябът на нашите прадеди се е правел от грубо смлени цели житни зърна (т.е. без да се отделят обвивката и зародиша на зърното, където са всички полезни съставки) и от квас, а не мая. Пекли са го в пещи на много по-ниска температура - колкото по-висока е температурата на обработване на храната ни толкова по-зле ни се отразява тя.
Днешния хляб е единствено направен от вредни съставки - бяло брашно, мая, рафинирана сол, консерванти, набухватели, подобрители, овкусители и т.н. Бялото брашно не се обработва добре от организма ни - то е като лепило, което затлачва черния дроб, дебелото черво и от там цялата ни вътрешна система. В него не е останало нищо полезно от житното зърно. А и сега бялото брашно се съхранява прекалено дълго време в складовете. Дрождите на маята съвсем не са същите както преди години. Процентното съдържание на солта е доста завишено. А да не говорим за всички допълнителни добавки като консерванти, набухватели, оцветители, подобрители, които го правят по-вкусничък, по-траен, “по-истински”. Всички тези изкуствени добавки утежняват храносмилането, задръстват храносмилателната система и дори са причина за заболявания.
Доказано е, че точно присъствието на купешки хляб на масата ни всеки ден е причина за доста от хроничните проблеми. Тогава какво правим - или трябва да спрем да ядем хляб, или да си правим сами здравословен хляб:



Това е хляб, в който не присъстват вредните съставки описани по-горе (без глутен, сол и мая и без изкуствени добавки): смесват се 2 части царевично брашно и 1 част оризово брашно с малко вода, докато се получи не много гъста смес. По желание се добавят подправки - счукан чесън, чубрица, мащерка, сминдух, босилек и други. Сместа се разстила на тънък слой в тавичка с незалепващо покритие и се пече във фурна на не повече от 200 градуса. Не бива да се добавя мазнина или да се маже с нея тавичката, или да се омазнява отгоре. Това може да се направи след изпичането на хляба. Получения хляб наподобява на вид арабския. Той е най-вече подходящ за хора със сърдечно-съдови проблеми, хипертоници (поради липсата на сол, бяло брашно, натрий и набухватели като сода бикарбонат), диабетици (поради ниския гликемичен индекс, не предизвиква покачване на кръвната захар), хора страдащи от остеопороза (намиращия се в купешкия хляб глутен освен, че е алергизиращ и дразнещ, той свързва много минерали и по този начин деминерализира организма ни и остеопорозата се задълбочава), хора с наднормено тегло (този хляб е изключително лек и диетичен, разгражда се лесно от организма и теглото ни не се повишава, естествено да се внимава с количеството). Този вид хляб нормализира работата на стомашно чревния тракт, което е най-важното за общото ни здраве.
Но това не е всичко. Гореописаната рецепта е добра за хората, които не могат да се хранят без традиционния изпечен хляб. Има и още по-здравословен вид - суровият.



Той е направен от смлени покълнали зърна (елда, просо, ръж, коноп) и накиснати за 1/2 -1 ден сурови ядки (бадеми, орехи, тиквени семки, слънчоглед, кашу и др.), също смлени. По желание се добавят подправки, чесън, лук и семена (ленено семе, покълнали семена от люцерна, сусам, мак и др.). Този хляб може да наречем жив, защото не се пече, съответно не се убиват ензимите и витамините, не се образуват токсични вещества, няма глутен и цялата живителна енергия от покълналите семена и зърна се предава на нас. Ако е трудно да се яде така може да се изсуши във фурна до 50 градуса, за да се запазят ензимите и витамините.
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя
Ники
Admin
avatar

Брой мнения : 1483
Join date : 10.07.2009

ПисанеЗаглавие: Re: Хлябът наш насъщен...   Сря Юли 22, 2009 2:15 am

ПОЛЕЗЕН ЛИ Е ХЛЯБЪТ?



Все повече хора се опитват да спазват балансиран хранителен режим. Диетолозите препоръчват по-малко мазнини и повече комплексни въглехидрати, включително и богати на фибри храни. Съгласно тези изисквания хлябът е неразделна част от дневния режим. Той съдържа голямо количество целулоза. Според лекарите ,тя помага на човек да се бори с хроничната умора и го зарежда с енергия. При регулярно приемане на целулоза, мозъкът преработва постъпващата информация по-лесно. Това е причината медиците да препоръчват хляба главно на хора, занимаващи се с интелектуална дейност.

Колко често се питаме "Полезен ли е хлябът? Да си похапна ли една-две филийки или не?"
Неслучайно хлябът присъства във всички диети, макар че го смятаме за един от факторите на затлъстяването. Оказва се, че в умерени количества, той е необходим на организма за набавянето на някои основни витамини и вещества:
- Витамин А – съдържа се в печените изделия, направени с яйца;
- Витамин В6 – набавя се от пшеничния хляб;
- Витамин В12 – съдържа се в някои тестени закуски;
- Витамин Е – съдържа се в семената и ядките, които се добавят към много специални видове хляб;
- Фолиева киселина – може да се набави от пълнозърнестия хляб;
- Ниацин – спомага за обработването на мазнините, намалява нивото на холестерола и се съдържа в хляба, макароните и тестените продукти.

Хората, които редовно консумират пълнозърнест хляб, намаляват с 30% риска от сърдечно-съдови болести, диабет и някои видове рак. Тези, които се подлагат на диети, се лишават от хранителните съставки в пълнозърнестото зърно. То се получава от пшеница, овес, ечемик, ръж и ориз, от които се прави пълнозърнест хляб и мюсли.

Какво ни дават някои от изходните суровини, използвани при приготвянето на хляб:
- Пшеница: белтъчини, аминокиселини, витамин В1, В2, В6 и каротин. Богата е на калий, фосфор и магнезий
- Царевица: съдържа много калий, магнезий, фосфор, желязо и силициева киселина, но пък е бедна на витамини от В-групата.
- Ориз: много белтъчини, витамин Е, най-важните витамини от групата В, които са концентрирани в обвивката на зърното. Затова неолющения ориз е по-полезен.
- Ръж: съдържа витамини от В-групата, минерали, калий, фосфор, силициева киселина и желязо.
- Ечемик: съдържа калий, калций и силициева киселина. Полезен е при разширени вени и ставни болести.
- Овес: доставя на организма силициева киселина, калций, фосфор, както и витамините Е, В1, В6, които са полезни за кожата и косата.
- Просо: силициевата киселина го прави незаменим за костите, кожата, косата, ноктите и зъбите.

Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя
принцес
Admin
avatar

Брой мнения : 1533
Join date : 22.09.2009
Age : 38

ПисанеЗаглавие: Re: Хлябът наш насъщен...   Чет Ное 05, 2009 4:36 pm

Хлябът – уникална по качествата си храна




Хлябът заема особено място в храненето, особено на българина. Той притежава уникално рядкото за хранителните продукти свойство – никога не омръзва, поради което можем да го употребяваме всеки ден. И ние българите не сме единствените.
Хлябът е изключително важен и достъпен източник на ценни растителни белтъчини, които съдържат незаменими аминокиселини - метионин, лизин. Пшеничният хляб съдържа повече белтъчини, отколкото ръжения (съответно 8,6 % към 5,6%). Особено голямо е съдържанието на въглехидрати в хляба, но затова пък мазнините са твърде малко.
Хлябът е добър източник на витамини от група В и е всекидневният ни източник на растителна целулоза и минерални вещества - калий, калций, магнезий, натрий, фосфор, желязо.
Хлябът е високо калоричен продукт. В 100 г ръжен хляб например се съдържат 190 ккал, а в 100 грама пшеничен – 233 ккал.
Трудно може да се отговори еднозначно на въпроса за всекидневното количество хляб, което човек трябва да приема. При разнообразно хранене, което включва продукти от растителен и животински произход, е напълно достатъчно всеки ден да се изяждат около 300-400 г хляб. За пълните хора и страдащите от определени заболявания тази норма трябва да се намали до 100-150 грама.
Спорен е и въпросът за това кой хляб е по-полезен: ръженият или пшеничният. Ръжен хляб е препоръчително да употребяват хората, които са склонни към пълнеене, тъй като той е по-малко калоричен. Но пък той не се препоръчва при язва на стомаха и дванадесетопръстника или хроничен гастрит с повишена киселинност.
Днес се предлагат различни диетични видове хляб, които са подходящи за хора, страдащи от запек, атеросклероза, хипертония, гастрит и някои заболявания на бъбреците и сърдечно-съдовата система.
Някои хора, в стремежа си да отслабнат, буквално изхвърлят хляба от своето меню. Това не е обосновано, защото преди такава драстична мярка има много други стъпки, които ще са по-ефективни....
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя
Sponsored content




ПисанеЗаглавие: Re: Хлябът наш насъщен...   

Върнете се в началото Go down
 
Хлябът наш насъщен...
Предишната тема Следващата тема Върнете се в началото 
Страница 1 от 1

Permissions in this forum:Не Можете да отговаряте на темите
МАНЯК :: Свободно време :: Животът - начин на употреба-
Идете на: